Vilkår for returnering af varer
1. Generelle bestemmelser
1.1. Disse returvilkår gælder for Kunden, der køber varer i webshoppen www.aromatic89.lt, som drives af Sælgeren.
1.2. Returnering og ombytning af varer udføres i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning samt disse vilkår.
2. Returnering af varer i god stand
2.1. Kunden, der har købt en vare via fjernsalg (i webshoppen), har ret til at fortryde købet inden for 14 kalenderdage fra den dag, varen modtages, ved at informere Sælgeren.
2.2. Kunden skal informere Sælgeren skriftligt – via e-mail eller en anden af Sælgeren angivet metode – og tydeligt oplyse ordrenummer samt hvilke varer der returneres.
2.3. Kunden skal sende varen tilbage til Sælgeren inden for 14 kalenderdage fra den dag, hvor meddelelsen om fortrydelse er sendt.
3. Betingelser for returnering af varer i god stand
3.1. Varer i god stand kan returneres, hvis:
3.1.1. de ikke er brugt mere end nødvendigt for at kontrollere deres egenskaber, funktion og kvalitet;
3.1.2. de ikke er beskadiget, slidte eller har mistet deres oprindelige udseende;
3.1.3. de så vidt muligt returneres i original, pæn emballage med mærkater, sikkerhedsplomber eller lignende.
3.2. Kunden er ansvarlig for, at varen er korrekt emballeret, så den ikke beskadiges under transporten.
3.3. Hvis varen har været brugt, eller dens værdi er blevet reduceret, kan Sælgeren rimeligt reducere det beløb, der tilbagebetales til Kunden.
4. Varer, der ikke kan returneres
4.1. Af hygiejne- og sikkerhedsmæssige årsager kan følgende varer normalt ikke returneres, hvis de er åbnet, sprøjtet, tydeligt brugt eller ikke længere er i deres oprindelige hygiejniske tilstand, herunder:
4.1.1. åbnet eller brugt parfume;
4.1.2. åbne eller brugte produkter til krops-, ansigts-, hårpleje eller andre kosmetiske varer.
5. Returnering og ombytning af varer med fejl
5.1. Hvis Kunden mener at have modtaget en defekt, beskadiget eller forkert vare, skal Kunden hurtigst muligt kontakte Sælgeren og give ordrenummer, beskrivelse af problemet og eventuelt billeder af varen og emballagen.
5.2. Efter modtagelse af information om en mulig defekt vurderer Sælgeren situationen og tilbyder en løsning:
5.2.1. ombytning til en tilsvarende vare i perfekt stand;
5.2.2. ombytning til en anden vare;
5.2.3. tilbagebetaling af købsbeløbet.
5.3. Hvis det bekræftes, at varen var defekt, eller at ordren blev leveret forkert, dækker Sælgeren omkostningerne ved returnering og/eller forsendelse af en ny vare.
6. Returneringsmetoder og omkostninger
6.1. Varer skal sendes til den adresse, Sælgeren oplyser, eller via en anden af Sælgeren angivet metode. Detaljerede instruktioner gives til Kunden, når returneringsanmodningen er godkendt.
6.2. Ved returnering af varer i god stand betaler Kunden normalt omkostningerne for returneringen, medmindre andet er aftalt med Sælgeren.
6.3. Ved returnering af defekte varer, transportskadede varer eller varer, der er leveret forkert, betaler Sælgeren normalt returneringsomkostningerne.
7. Tilbagebetaling
7.1. Tilbagebetaling for returnerede varer sker til Kunden senest 14 kalenderdage efter, at Sælgeren har modtaget og kontrolleret varerne.
7.2. Tilbagebetaling sker normalt med samme betalingsmetode, som Kunden brugte ved købet, medmindre andet aftales.
7.3. Hvis Kunden har valgt en ekstra eller dyrere forsendelsesmetode, refunderes disse ekstra omkostninger muligvis ikke i henhold til gældende forbrugerbeskyttelsesregler.
8. Yderligere information
8.1. Ved spørgsmål om returnering eller ombytning kan Kunden kontakte Sælgeren via e-mail eller telefon, som angivet i webshoppen.
Dutch
Español
Finland
French
German
Italiano
Norwegian
Polish
Swedish
Русский